A téma az utcán hever …

Posted on Posted in Pörgés

Úgy tűnhet, hogy megbolondított az okostelefon kamerája, mert egyre-másra csatolom szösszeneteim mellé a készülék által felvett képeket. Persze nem így van ez, mindössze azt mutatja, hogy a telefon mindig kéznél van, ezért olyan eseményeket, látnivalókat tudok bemutatni, amiket korábban soha. És a régi mondás igaza, a téma az utcán hever.


utak1

Március 21-én hétfőn este 8 körül kocsival mentem egyik barátomhoz, és arra lettem figyelmes, hogy viszonylag késő este dugó van az Alkotás út egy részén, és a rávezető Tartsay Vilmos utcában, karnyújtásnyira az egyik budai bevásárlóközponttól. A hosszú araszolás után megpillantva a dugó okát, jó magyar szokás szerint dühöngeni kezdtem. Az Alkotás út BAH csomópont felé vezető villamos sínek melletti belső sávját rövid szakaszon lezárták, mert egy helyütt az aszfaltot mintegy 1 m2-n feltörték. A dühöngés elsősorban annak szólt, hogy miért nem dolgoznak egy ilyen fontos út helyreállításán akár késő este, sőt éjjel is, hogy minél előbb elhárítsák az akadályt. De, kerestem a mentségeket magamban, nyilván nagyobb a probléma, ezért hagyták ott – bár szerencsére világító táblákkal jelezve – az útakadályt.

Másnap reggel a bevásárlóközpont postáján akadt dolgom, és befejezve az ügyintézést eszembe jutott, megnézem, vajon folytatták-e, esetleg már be is fejezték az út méreteit tekintve zsebkendőnyi terület feltárását és javítását, hogy – többek között – a Széll Kálmán tér felől érkező állandóan erős forgalom akadálytalanul haladhasson tovább. A képeket ekkor sikerült lőni.

Számtalan dolog jutott eszembe, mi történhetett. Egyik változatként, és persze nem véletlenül, annak a késő kádári habitusnak a reinkarnációját vélelmeztem, amelyre még sokan emlékezhetnek. A puhuló diktatúra idejéből származó egyik „urban legend” volt az, miszerint azért nem hangolták össze a Nagykörút (és egyéb budapesti főutak) lámpáit, és azért toldozták-foldozták naphosszat és hónapszám ezeket az utakat, hogy ne sikerüljön az autósoknak zöldhullámot elcsípni, eképpen az akkor már igencsak megszaporodó magán járműpark dugókban araszolva hadd pöfögtesse bőségesen az üzemanyagot, hiszen annak adója az állami költségvetést erősítette. A környéken lakók és a gyalogosok egészségére az emberarcú szocializmus építői fittyet hánytak.

A fenti, egyébként sosem bizonyított tétel mellett a hírhedt munkamorál volt még a kerékkötője a különféle útmunkáknak, hiszen az uralkodó osztály derék képviselői – esetünkben az útkarbantartók – sajátosan értelmezték a munka és a munkaidő fogalmát, „csakazértis” megmutatva a személyautókban feszítő elvtársúri közönségnek, hol lakik a Jóisten. Emlékezhetünk még lapátjukat, csákányukat naphosszat támasztó, vagy éppen a reggeli-tízórai-ebéd-uzsonna valamelyikét komótosan, illetve egyhuzamban fogyasztó humanoidokra, akik saját életük lustaságból és igénytelenségből eredő ballépéseit, hibáit, kudarcait azzal bosszulták meg, hogy mindent és mindenkit magasról lepottyantva tevékenykedtek végtelenbe tartó időhorizonttal.

Naivan azt gondolhattuk, ha nem is egy-két év alatt, de a piacgazdaság elsöpri a trehány munkavégzés, a nemtörődömség, az igénytelenség korábbi megnyilvánulásait, és ezen a területen is felzárkózunk az európai kultúrnemzetek közé. (Ne is beszéljünk a magyarok által igencsak lebecsült kis sárgákról, akiknek hozzáállása szintén látható egy mellékelt képen, amelyet 2012. november 11-én, vasárnap, 14 óra 50 perckor készítettem.)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fájdalom, ez még nem sikerült! Bár szemlélhetném ezt derűlátóan is, miszerint még úton vagyunk a cél felé. Madách se gondolta több mint 150 évvel ezelőtt, mennyire igazak lesznek szavai: „A célt, tudom, még százszor el nem érem. Mit sem tesz. A cél voltakép mi is? A cél, megszünte a dicső csatának, A cél halál, az élet küzdelem, S az ember célja e küzdés maga.”

Csak az bennünk lévő, élő icipici ördögöcske (Lucifer) ne sugallná azt folyamatosan, hogy a helyzet e tekintetben is egyre rosszabb.

Frissítés!

A korrektséghez tartozik, hogy március 24-én – mint a mellékelt kép mutatja, – már akadály nélkül suhanhattak a járművek a kérdéses útszakaszon.utak3

 

AB

One thought on “A téma az utcán hever …

  1. Ehhez képest a 105-ös szakaszán, kritikus helyen, a Déli Pályaudvarba vezető sínek feletti felüljáró után útátfúrás van, ahol a munkásosztály koszos körmű, -30-as IQ-jú egyedei “irányítják” = gátolják a forgalmat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.